صفحه اصلی
مراسم اختتامیه دومین دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی برگزار شد
  • 514 بازدید

در تاریخ 27 تیر 1402، مراسم اختتامیه دومین دوره «مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی» در تالار شهید بهشتی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی برگزار گردید.



شایان ذکر است که دومین دوره «مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی» توسط پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و به میزبانی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی طی مدت 10 روز، در دو بخش عمومی و تخصصی با شرکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران حوزه اقتصادی و با حضور اساتیدی برجسته با سابقه اجرایی، برگزار گردید.


 

دکتر محمد جواد توکلی، رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سخنانی  با اشاره به برگزاری دو دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی، به همت وزارت اقتصاد در سال گذشته و امسال گفت: دوره‌های این مدرسه برای تربیت سیاست‌گذار اقتصادی برگزار می‌شود چرا که اقتصاد در ایران به صورت نظری آموزش داده می‌شد و به نظر می‌رسد با استمرار دوره‌های این مدرسه، اقتصاد از اثرات بلندمدت آن برخوردار شود.

 رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی به همت وزیر اقتصاد به عنوان یک رویداد علمی و پژوهشی از سال گذشته راه‌اندازی شد. در این دوره آنچه‌ که سال گذشته و دوره قبل کاشتیم، در حال جوانه زدن است و در حال حرکت به سمت شکل‌گیری سیاست‌گذاری اقتصادی کشور به صورت دانش بنیان هستیم.


 

دکتر حسین صمصامی، رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه نظریه‌های اقتصادی غربی نمی‌تواند به تنهایی گره‌گشای مشکلات اقتصادی کشور باشد، افزود: مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی می‌تواند یک راه برای حل مشکلات ساختاری اقتصاد کشور است.

وی با بیان این مطلب که علم باید برای مردم منفعت داشته باشد، گفت: علم اقتصاد در ایران، با توجه به ساختارها و وضعیت اقتصادی و همچنین با توجه به مکتب اسلامی اقتصادی ما نتوانسته گره‌گشای مشکلات باشد. به گفته این استاد اقتصاد، بسیاری از مشکلات کنونی اقتصاد به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی طی سال‌های مخلتف باز می‌گردد و این مشکل اساسی دانش اقتصاد در دانشگاه هاست.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی در ادامه اظهار داشت که به نظر می‌رسد با توجه به روند برگزاری جلسات و نظرسنجی از دانشجویان، مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی در مسیر خود موفق بوده است. دکتر صمصامی در پایان متذکر شد: در دوره‌هایی چون مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی، دریچه‌ای در ذهن دانشجویان باز می‌شود تا آنچه را که به صورت تئوری در دانشگاه می‌آموزند جنبه اجرایی‌تر به خود بگیرد و هرچقدر این مباحث از این منظر تجزیه و تحلیل شود، تئوری‌ها نیز قابل فهم‌تر و ملموس‌تر می‌شود.
 

افزودن نظرات