سوالات متداول

شناسه بهشتی

سامانه جامع دانشگاهی

  • سامانه جامع دانشگاهی چیست؟

    این سامانه شامل کلیه فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و دانشجويی دانشگاه است. نمرات، برنامه کلاس‌های درسی، برنامه امتحانات، واحدهای درسی و ثبت‌نام‌های نیمسال تحصیلی و غیره در این سامانه هستند. برای راهنمایی بیشتر به آدرس https://ems.sbu.ac.ir مراجعه نمایید.

سامانه مکاتبات اداری و مالی

  • اتوماسیون مکاتبات اداری و مالی برای چه کاری استفاده می‌شود؟

    کلیه مکاتبات اداری دانشگاه از طریق این سامانه به آدرس https://newoffice.sbu.ac.ir انجام می‌شوند. دسترسی به این سامانه برای اعضای هیات علمی و کارمندان میسر است. این سامانه شامل زیرسامانه‌های متعددی نظیر مکاتبات اداری، پرسنلی، اموال، مالی، حسابداری و غیره نیز می‌شود. برای ورود به این سامانه حتماً از آخرین نسخه مرورگر اینترنت اکسپلورر و یا مرورگر مایکروسافت اج استفاده نمایید. برای راهنمایی تنظیمات بخش راهنماهای سامانه مکاتبات اداری و مالی را ملاحظه کنید.

درس‌افزار

  • درس‌افزار چیست؟

    سامانه درس‌افزار یا مدیریت درس‌ها به‌منظور تسهیل فرآیندهای آموزشی بین استاد و دانشجو در مواردی نظیر تبادل محتوا و فایل‌های درسی، درج و ارسال تکالیف کلاسی، برگزاری آزمون‌های کلاسی، درج اطلاعیه، ارسال ایمیل و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. دسترسی به درس‌افزار از طریق آدرس https://courseware.sbu.ac.ir برای اعضای هیات‌علمی و دانشجویان میسر است.
  • چگونه می‌توانم به درس‌افزار وارد شوم؟

    به‌محض دریافت شناسه بهشتی، دسترسی اعضای هیات‌علمی و دانشجویان به درس‌افزار با همان شناسه بهشتی ایجاد می‌شود و در ابتدای هر نیم‌سال تحصیلی، درس‌های ایشان به‌روزرسانی می‌گردد.

ایمیل بهشتی

  • چگونه می‌توانم ایمیل بهشتی دریافت کنم؟

    پس از مراجعه به بخش درخواست ایمیل بهشتی در آدرس https://id.sbu.ac.ir و تکمیل فرم مربوطه یک پیغام فعال‌سازی به آدرس پست الکترونیک درج شده در سامانه جامع دانشگاهی برای شما ارسال خواهد شد. پس از دریافت پیغام مربوطه و کلیک بر روی لینک فعال‌سازی، ایمیل بهشتی یا همان پست الکترونیک تحت دامنه دانشگاه شهید بهشتی برای شما فعال می‌گردد.

  • چگونه می توانم رمزعبور ایمیل بهشتی‌ام را تغییر دهم؟

    به‌منظور تغییر رمزعبور ایمیل بهشتی به پیوند بازنشانی رمزعبور شناسه بهشتی در آدرس https://id.sbu.ac.ir مراجعه کنید.

  • چگونه می‌توانم رمزعبور آدرس ایمیل را که فراموش کرده‌ام بازنشانی کنم؟

    به‌منظور بازیابی آدرس ایمیل بهشتی به پیوند بازیابی شناسه بهشتی در آدرس https://id.sbu.ac.ir مراجعه کنید.

  • اگر شناسه و رمز عبور ایمیل بهشتی خود را بازیابی کردم و مجدد امکان ورود به ایمیل را نداشتم چکار کنم؟

    ابتدا بر روی مرورگرهای مختلف و یا از وسیله دیگری (کامپیوتر شخصی، تبلت، موبایل) آزمایش کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد، فرم درخواست رفع مشکل به آدرس https://ictservices.sbu.ac.ir را تکمیل و ارسال کنید تا کارشناسان مرکز مشکل شما را بررسی و آن را مرتفع کنند.

  • چگونه می‌توانم رمزعبور آدرس ایمیل را که فراموش کرده‌ام بازنشانی کنم؟

    به‌منظور بازنشانی رمزعبور ایمیل بهشتی به پیوند بازنشانی رمزعبور شناسه بهشتی مراجعه کنید.

  • آدرس ایمیل‌ بهشتی من تا چه زمانی فعال می‌ماند؟

    ایمیل‌ بهشتی دانشجویان مقاطع کارشناسی تا شش ماه و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا یک سال بعد از زمان فارغ‌التحصیلی شان قابل ارسال و دریافت دارد و پس از آن فقط امکان دریافت ایمیل دارد. ایمیل بهشتی دانشجویان مقطع دکتری، حتی پس از زمان فارغ‌التحصیلی نیز فعال خواهد بود.

  • آیا می‌توانم بعد از خاتمه تحصیلات‌م در دانشگاه نیز ایمیل بهشتی داشته باشم؟

    بله، امکان دریافت ایمیل بهشتی دانش‌آموخته‌ها تحت دامنه alumni.sbu.ac.ir به آدرس https://alumni.sbu.ac.ir وجود دارد. دانش‌آموختگان می‌توانند با ثبت درخواست تلفنی با شماره 29902344 از طریق اداره فارغ‌التحصیلان واقع در امور دانشجویی برای دریافت آن اقدام کنند.

شبکه بی‌سیم

  • شبکه بی‌سیم دانشگاه چگونه کار می‌کند؟

    شبکه بی‌سیم اصلی دانشگاه با عنوان SBU روی ابزارهای هوشمند یا رایانه‌های شخصی شناسایی می‌شود و در تمام نقاط پردیس اصلی دانشگاه، پردیس شهید عباسپور و خوابگاه‌های شهید عباسپور آنتن‌دهی دارد. اعضای دانشگاه برای اتصال به این شبکه کافی است عبارت 123456YHN  را به عنوان KEY وارد نمایند.

VPN 

  • VPN چیست؟

    شبکه اختصاصی مجازی VPN برای اتصال به شبکه دانشگاه شهید بهشتی است.

  • تفاوت استفاده از VPN با Hotspot در چیست‌؟

    تفاوت این دو در طریقه اتصال به اینترنت است. اتصال VPN برای استفاده بیرون دانشگاه است و باید اتصال آن را از لینک اتصالVPN دانلود و یا با اتصال به آدرس vpn.sbu.ac.ir ساخته شود. زمانی که داخل دانشگاه هستید با اتصال به شبکه سیمی یا بی‌سیم، برای اتصال به اینترنت بطور خودکار به صفحه هات‌اسپات وارد می‌شوید، و برای ورود باید شناسه بهشتی و رمزعبور آن را وارد کنید.

  • چگونه می‌توانم به VPN وصل شوم؟

    ابتدا فایل اتصال VPN را دانلود کنید و یا تنظمیات VPN را با اتصال به آدرس vpn.sbu.ac.ir انجام دهید. سپس برای احراز هویت از شناسه بهشتی و رمزعبور آن استفاده نمایند. در صورتی که برای تنظمیات VPN از پروتکل L2TP استفاده کردید، باید عبارت SBU را به عنوان PRESHARED KEY وارد کنید.

وب سایت شخصی تحت دامنه دانشگاه

  • وب‌سایت شخصی به چه کاری می‌آید و چه کسانی می‌توانند داشته باشند؟

    اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع دکتری می‌توانند روی آدرس http://facultymembers.sbu.ac.ir وب‌سایت با نام خود داشته باشند که در آن زمینه‌های پژوهشی، اطلاعات علمی و پژوهشی خود را تحت وب به اشتراک گذارند.

  • چگونه می‌توانم برای ایجاد آدرس وب شخصی درخواست بدهم؟

    اعضاء هیات‌علمی و دانشجویان مقطع دکتری برای دریافت وب‌سایت شخصی، ابتدا به آدرس https://facultymembers.sbu.ac.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت می‌کنند. همکاران مرکز درخواست را بررسی و آدرس را ایجاد می‌کنند و سپس شناسه دسترسی و رمزعبور را به آدرس ایمیل بهشتی درخواست‌دهنده ارسال خواهند کرد.

پایگاه نرم‌افزار بهشتی

  • اگر نرم‌افزاری را نیاز دارم که در این پایگاه نیست، چکار کنم؟

    شما می‌توانید نرم‌افزار مورد نیاز خود را از طریق بخش «ثبت درخواست» در پایگاه نرم‌افزار بهشتی به آدرس http://dl.sbu.ac.ir درخواست دهید. کارشناسان حداکثر تا 24 ساعت کاری درخواست شما را بررسی کرده و نرم‌افزار درخواستی شما را در این پایگاه قرار خواهند داد.

اینترنت (هات‌اسپات)

  • چگونه می‌توانم در دانشگاه به اینترنت دسترسی داشته باشم؟

    برای دسترسی به اینترنت، ابتدا باید شناسه بهشتی را از آدرس https://id.sbu.ac.ir دریافت کنید.

  • چگونه می‌توانم از حجم ترافیکی ماهیانه و نیز حجم مصرفی خود اطلاع یابم؟

    به آدرس https://ibsng.sbu.ac.ir/IBSng/user مراجعه نمایید.

  • حجم ترافیک اختصاص یافته به هر عضو دانشگاه چقدر است؟

    حجم اختصاص یافته برای دانشجویان مقطع کارشناسی 20 گیگابایت، کارشناسی ارشد 30 گیگابایت، دکترا 35 گیگابایت، کارمندان 15 گیگابایت و اعضای هیات علمی 60 گیگابایت است.

  • در صورت اتمام حجم چگونه می‌توان شارژ مجدد گرفت؟

    حجم ترافیکی در نظر گرفته شده برای هر گروه از اعضای دانشگاه به نحوی در نظر گرفته شده که پاسخگوی نیازهای ماهیانه ایشان باشد. در صورتی که برای انجام کارهای تحقیقاتی، یا انجام وظایف شغلی نیاز به حجم ترافیکی بیشتر در یک ماه دارید، می‌توانید با شماره‌های 29902515 و یا 29902517 تماس بگیرید.

نرم‌افزار موبایلی هدهد

  • نرم‌افزار هدهد چیست؟

    نرم‌افزار موبایلی هدهد برای مشاهده گزیده‌ای از اطلاعات سامانه‌های مختلف دانشگاه از طریق موبایل و تبلت، طراحی و پیاده‌سازی شده است.
  • چگونه نرم‌افزار موبایل دانشگاه را نصب نمایم؟

    از طریق کافه بازار و یا راهنمای نرم‌افزار هدهد می‌توانید فایل نصب آن‌را دانلود و نصب نمایید.

سامانه تغذیه

  • چگونه به سامانه تغذیه دسترسی یابم؟

    به‌منظور رزرو وعده‌های غذایی هریک از رستوران‌های دانشجویی، کارمندی و استادی به سامانه تغذیه به آدرس https://dining.sbu.ac.ir مراجعه کنید. 

میزخدمت

  • میزخدمت چیست و چرا وقتی که درخواستی دارم باید در آن ثبت کنم؟

    سامانه میزخدمت رابط بین کارشناسان مرکز و اعضای دانشگاه برای تبادل پرسش‌ها و پاسخ‌ها، ارائه خدمات و نظم‌دهی به روند پیگیری و اجرای درخوست‌ها است. اعضای هیات‌علمی و کارمندان، درخواست خود را مستقیم در میزخدمت ثبت کرده و پاسخ خود را دریافت می‌کنند. دانشجویان نیز از طریق فرم رفع مشکل خدمات، درخواست‌ها و سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ را به آدرس ایمیل ثبت شده خود در سامانه جامع دانشگاهی دریافت می‌کنند.