کتاب دستورالعمل‌های ACSM برای آزمون و تجویز ورزشی منتشر شد

1829 بازدید

کتاب «دستورالعمل‌های ACSM برای آزمون و تجویز ورزشی»، ترجمه دکتر سجاد احمدي‌زاد، دکتر افشار جعفري، اعضای هیات علمی و دکتر خسرو ابراهیم، استاد بازنشسته دانشکده علوم ورزشی و تندرستی و دکتر هیوا رحمانی، دکتر ایوب بابایی  و دکتر محمودرضا نقی‌زاده،دانش‌آموختگان دکتری دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.

کتاب «دستورالعمل‌های ACSM برای آزمون و تجویز ورزشی» تالیف انجمن پزشکی ورزشی امریکا سال 1400 در 658 صفحه با قطع وزیری و به قیمت: 1.980.000 ریال توسط انتشارات دانشگاه شهید بهشتی منتشر شده است.

کتاب دستورالعمل‌های ACSM برای آزمون و تجویز فعالیت ورزشی را گروهی از متخصصان انجمن امریکایی طب ورزش تألیف کرده‌اند که معتبرترین سازمان علمی در زمینة علوم ورزشی است و برجسته‌ترین محققان و دانشمندان علوم ورزشی دنیا در آن عضویت دارند. این کتاب نخستین‌بار در سال 1975 چاپ شد و تا به امروز، به‌طور متوسط، هر 4 تا 5 سال بازنگری شده است. ویرایش دهم این کتاب جدیدترین ویراست آن است که در سال 2018 به چاپ رسیده است.

در این کتاب بر ارائۀ اطلاعات علمی در خصوص غربالگری و پایش اولیه پیش از شرکت در فعالیت ورزشی، آزمون‌های ورزشی معتبر برای تعیین سطح آمادگی و سلامت افراد و در نهایت ارائۀ دستورالعمل‌های علمی و اصول تجویز فعالیت ورزشی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها تمرکز شده است. این کتاب جامع‌ترین کتاب‌ در زمینة تجویز فعالیت ورزشی است که در آن به سه موضوع مهم ارزیابی علمی اولیۀ مراجعه‌کننده، تجویز اصولی ورزش و ملاحظات ویژه برای طیف وسیعی از بیماران مختلف به‌طور تخصصی پرداخته شده است.

کتاب دستورالعمل‌های ACSM برای آزمون و تجویز فعالیت ورزشی را گروهی از استادان بین‌المللی و دانشجویان گروه فیزیولوژی ورزش دانشگاه شهید بهشتی با دقت و کیفیت درخور توجه ترجمه کرده‌اند. این کتاب برای تمامی مربیان ورزشی باشگاه‌های بدنسازی، متخصصان طب ورزشی، دانشجویان و استادان علوم ورزشی و تمامی افرادی که در زمینۀ تجویز فعالیت ورزشی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های گوناگون فعالیت دارند، مناسب‌ترین مرجع علمی به‌شمار می‌آید.​​​​​​​​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: