به‌منظور تسریع غربالگری ویروس کووید 19،

تست PCR در دانشگاه شهید بهشتی در خودرو مراجعان انجام می‌شود

7731 بازدید

​​​​​​​

در راستای تسریع و بهبود غربالگری مبتلايان به ويروس کووید 19 و از میان برداشتن مشکلات و محدودیت‌های نمونه‌گیری، تست PCR در محوطه دانشگاه شهید بهشتی و در داخل خودرو مراجعین انجام می‌شود.

این شیوه نمونه‌برداری به منظور اجرای برنامه کاری مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، شرکت دانش‌بنیان زیست فناور کاوش پارسیان مستقر در این پارک و مجتمع دارویی درمانی هلال ايران براي شهروندان تهراني (نزدیک به محل استقرار دانشگاه شهید بهشتی) در نظر گرفته‌شده و تا زمان بازگشت به حالت عادی جامعه و گذر از وضعیت اضطراری، ادامه خواهد داشت.

حسام شعبانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناور کاوش پارسیان با اشاره به اینکه پاندمی کرونا نه‌تنها ریشه‌کن نشده بلکه شاهد ابعاد تازه‌ای از میزان شیوع آن در جهان به‌ویژه در کشور ایران هستیم، اظهار کرد: تا رسیدن به مرحله واکسیناسیون عمومی و ایمنی نسبی جامعه، راه طولانی در پیش است و بهترین راه مبارزه در شرایط کنونی انجام غربالگری‌های دقیق و سریع افراد و در پی آن رصد مبتلایان جهت جلوگیری از شیوع بیماری در جامعه است.

شعبانی افزود: همان‌طور که از اخبار منتشرشده پیداست در کشورهای پیشرفته نسبت تعداد تست PCR به جمعیت تقریباً 100 درصد است اما در کشور ما تعداد کمتری از افراد جامعه موفق به انجام این تست می‌شوند که همین چالش یکی از عمده‌ترین عوامل میزان بالای شیوع و در پی آن متأسفانه مرگ‌ومیر برخي از هم‌وطنان مبتلا به شمار می‌آید.

وی افزود: به‌منظور سرعت بخشیدن به غربالگری مبتلایان ویروس کووید 19 کمپ‌هایی برای انجام نمونه‌گیری تدارک دیده‌شده و غربالگری بدون نیاز به خروج مراجعین از اتومبیل خود، انجام می‌شود. در این میان، فضای مناسب جهت تردد خودروهای مراجعین، در اختیار داشتن آزمایشگاه مجهز و دارای مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برخورداری از کیت‌های تشخیصی کووید 19 تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از نیروهای مجرب و متخصص، ازجمله ظرفیت‌های موجود این برنامه مشترک است.

شعبانی در خصوص فرآیند کلی کار گفت: ثبت‌نام، غیرحضوری است. تنها کافی است فرد متقاضی یک روز قبل به سامانه www.tehrantest.com ​​​​​​​ مراجعه و شماره پلاک خودرو و اطلاعات خود و دیگر متقاضیان همراه را ثبت ‌کند و در ساعت تعیین‌شده، مراجعین با اتومبیل از درب درکه، واقع در میدان شهریاری منطقه یک تهران وارد دانشگاه شهید بهشتی شوند و مسیر مشخص‌شده تست دهی را دنبال کرده و به مکان انجام تست برسند. متخصصان، بدون پیاده کردن مراجعین از اتومبیل خود، تنها در عرض یک دقیقه، تست گیری را انجام خواهند داد. پاسخ تست در زودترین زمان ممکن، برای متقاضی پیامک خواهد شد به‌علاوه پرداخت هزینه، قبل از انجام نمونه‌گیری صورت می‌گیرد و نتیجه تست نیز از همان سامانه قابل دریافت است.

مطمئن‌ترین راه تشخیص ویروس کووید 19 تست‌های دقيق مبتنی بر PCR است. تست PCR در حال حاضر استانداردترین، دقیق‌ترین و قابل‌اطمینان‌ترین تست برای تشخیص کووید 19 محسوب می‌شود. افراد در صورت داشتن علائم بیماری کرونا مثل تب، سرفه، خستگی و کوفتگی بدن، تنگی نفس و همچنین از دست دادن حس بویایی و چشایی یا تماس با فرد بیمار نیاز به تست کرونا دارند. همچنین کسانی که قصد سفر به خارج از ایران را دارند ملزم به انجام این آزمایش هستند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: