صفحه اصلی
دیدار رئیس دانشگاه با اعضای هیأت علمی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور
  • 31724 بازدید

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی چهارشنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور در پردیس فنی و مهندسی شهید بهشتی با اعضای هیأت علمی پردیس دیدار و گفت‌وگو نمود.

 به گزارش روابط عمومی، دکتر سعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با حضور در مرکز همایش‌های شهید عباس‌پور در دیدار با اعضای هیأت علمی به درخواست‌هایی مطرح شده از سوی اعضای هیأت علمی پاسخ‌هایی را ارائه کرد.

دکتر برزویی، رئیس پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور در ابتدای این مراسم گزارشی از وضعیت این پردیس ارائه کرد و اظهار داشت: از سال ۸۳ کمکی از سمت وزارت نیرو برای کمک به این دانشگاه نشد. در مواجهه با پردیس ها معمولا دو رویکرد شکل گرفته است؛ یک رویکرد این است که پردیس را به مدل یک شهرداری اداره کنیم و همه امور آن مجموعه زیر نظر مرکز باشد؛ خیلی از دانشگاه‌های کشور هم به این صورت اداره می‌شوند.

ایشان ادامه داد: مدل دیگر اداره به شکل استانداری است که اختیارات و استقلالاتی را به مراکز آموزش اغماری اعطا می کند. دکتر نصیری از ابتدا رویکرد دوم را برای پردیس پسندیدند و تأکید داشتند که باید یک پردیس فنی در سطح عالی داشته باشیم.

رئیس پردیس شهید عباسپور اضافه کرد: برای این اتفاق باید برخی زیرساخت‌ها آماده می شد و پردیس یک بودجه مستقل پیدا می کرد که در ردیف بودجه دانشگاه این اتفاق مهم رخ داده است. دوم باید یک اساسنامه و نظام نامه‌ای تنظیم می شد که به کمک عزیزان تهیه شد و در شورای دانشگاه و هیأت رئیسه تصویب شد. در مجموع باید اعلام کرد که در حال حاضر پردیس عباسپور یک ردیف بودجه مستقل دارد و بنابراین زیرساخت‌ها شکل گرفت.

ایشان با اشاره به استقلال پردیس شهید عباسپور تصریح کرد: دانشکده برق یکی از مسایلی بود که باید حل می شد. با حمایت هیات محترم رئیسه و جناب آقای دکتر نصیری این اتفاق رخ داد و استقلال پردیس شهید عباسپور شکل گرفت. باید به احیا و ظاهر پردیس که از سال ۸۳ رها شده بود، رسیدگی می کردیم که اقدامات خوبی دراین خصوص صورت گرفته است.

 

پردیس شهید عباسپور نیاز به حمایت‌های جدی دارد

دکتر برزویی همچنین بیان کرد: بیش از ۲۵۰ تن اسفالت توانستیم به صورت رایگان و از طریق تعامل با شهرداری دریافت کنیم. رستوران اساتید بازسازی شد؛ درآمدهایمان را افزایش دادیم. اینها اقدامات جزیی بوده که انجام شده‌اند؛ اما هنوز این پردیس نیاز به حمایت‌های جدی دارد.

ایشان ادامه داد: دانشکده برق ما فضای زیادی ندارد و انشالله با کمک شما این دانشکده یک وضعیت آبرومند پیدا خواهد کرد. کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های ما عمر طولانی‌ای دارند باید بازسازی شوند؛ یکی از کارهایی در دست اقدام ساماندهی درمانگاه است که هم دانشجویان و هم اساتید به آن نیاز دارند.

رئیس پردیس شهید عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم  ۸ و نیم میلیاردی که مازاد بر بودجه دانشگاه است، به خود پردیس اختصاص داده شود تا بتوانیم کارهای بیشتری انجام دهیم. اگر مصوبات و درآمدهایی که داریم تحقق پیدا کنند، یقینا می‌توانیم به شکل مطلوب نیازهای پردیس را پاسخگو باشیم. پردیس شهید عباسپور این ظرفیت را دارد که از پردیس فنی دانشگاه تهران بالاتر باشد اما عقب ماندگی‌های زیادی از سال ۸۳ دارد که جبران آن‌ها همت ویژه‌ ای را طلب می کند.

در ادامه برخی اعضای هیأت علمی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور نکاتی را در حضور رئیس دانشگاه شهید بهشتی یادآور شدند. دکتر حق‌جو، دکتر رفیعی، دکتر محبوبی، دکتر حسنی، دکتر موسوی ترشیزی، دکتر نیک روش، دکتر علیمحمدی و دکتر حسینی، از جمله اساتیدی بودند که به طرح نقطه نظرات خود پرداختند.

 

باید به دانشگاه‌ها بیش از پیش بها داده شود و از تضعیف جایگاه وزارت علوم جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز پس از استماع سخنان اعضای هیأت علمی اظهار داشت: هفته دولت تقریبا به پایان رسیده اما جای دارد تا یادی از عزیزان شهید رجایی و شهید باهنر و همگی شهدا علی الخصوص شهدای دانشگاه بکنیم.


دکتر نصیری افزود: ما اصلا حرف پشت درهای بسته نداریم. چه لزومی دارد که ما حرف‌ها را خصوصی مطرح کنیم؟ مطمئنم که مسائل مطرح شده فقط و فقط از باب دلسوزی زده می‌شوند. هر همکاری هم اگر نقدی مطرح کند، مانع از آن نمی شود که از استعدادهای او استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه با تشریح مسائل مرتبط با بودجه بیان داشت: همواره بر استقلال دانشگاه تأکید شده اما شما به من نشان دهید که این استقلال کجاست؟  ۷۲۰ میلیارد تومان  بودجه داریم که برای آن خیلی تلاش کردیم. ۵۴۰ میلیارد از ۶۰۰ میلیارد تومان فقط حقوق است و ماهی ۴۵ میلیارد ما فقط حقوق پرداخت می‌کنیم؛ ۶۰ میلیارد می ماند که ماهی ۱۴ میلیارد باید یارانه تغذیه پرداخت کنیم که پول آن وجود ندارد!  پیمانکار ۴۰ میلیاد بدهی از ما طلب دارد. برای برطرف ساختن خواسته‌های به حق شما بودجه لازم است که باید تامین شود.

ایشان با اشاره به مشکلات مربوط به بودجه اظهار داشت: با پیگیری‌های فراوان توانستیم دو برابر درآمد اختصاصی دانشگاه بودجه دریافت کنیم. بحث بودجه به راحتی پیش نمی‌رود و فکر نکنید دانشگاه‌های دیگر وضع بهتری دارند. جدیدا یک پولی به دانشگاه اختصاص داده شده و من همینجا اعلام می‌کنم که یک میلیارد آن برای تجهیز ازمایشگاه شهید عباسپور استفاده شود. یک علاقه ویژه‌ای به اینجا دارم. اینجا دست راست وزارت نیرو بوده و باید کارگاه‌های فرسوده آن بازسازی شوند.

دکتر نصیری ادامه داد: انجام شدن این کارها همت بلندی طلب می‌کند که بخش عمده آن برعهده مجلس است. اساتید ما جهادی کار می کنند و با کمترین پول بهترین محصول را بیرون می‌دهند. باید به دانشگاه‌ها بیش از پیش بها داده شود و از تضعیف جایگاه وزارت علوم جلوگیری کرد.

 ایشان درباره بحث بازنشستگی اساتید گفت: امضا کردن حکم بازنشستگی برخی اساتید برای من ناراحت‌کننده بود. از نظر من بازنشسته شدن یعنی فقط جابجا شدن صندوق حقوق.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در آخر خاطرنشان کرد: پردیس شهید عباسپور تاج سر‌ِ ماست و هرکاری که لازم باشد، انجام خواهد شد. خواهشم این است که همه در این مسیر پای کار بیایند. هدف غایی من این است که پردیس شهید عباسپور پردیس قوی فنی و مهندسی شهید بهشتی باشد. این پردیس به پارک تحقیقاتی شرق تهران تبدیل شود؛ برای رسیدن به این جایگاه همت مضاعف می طلبد؛ خداوند هم با انسان‌های دلسوز و توانمند کمک می‌کند. باید به ظرفیت‌های بسیار بالایمان بها دهیم. ۹۵ درصد لیوان پر است و باید امیدوار باشیم که می توان این نقص‌ها را برطرف کرد.

افزودن نظرات