در چارچوب نقشه راه پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی؛

نخستین جلسه کارگروه امنیت غذایی در سال1403 برگزار شد

149 بازدید

نخستین جلسه کارگروه امنیت غذایی منتسب به نقشه راه پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در سال جدید به میزبانی مرکز مطالعات سنجش از دور و GIS امروز 27 فروردین برگزار شد.

در نخستین  جلسه کارگروه امنیت غذایی منتسب به نقشه راه پژوهشی دانشگاه نمایندگانی از دانشجویان دکترا و پژوهشگران پسادکترا از دانشکده های شیمی، علوم زمین، علوم و فن‌آوری زیستی و همچنین پژوهشکده گیاهان دارویی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست اعضای گروه ضمن معرفی و همچنین زمینه فعالیت خود، راه‌های مثبت تعامل بین رشته‌ای را به بحث گذاشتند. در این راستا با توجه به چند رشته‌ای و جهان شمول بودن واژه امنیت غذایی مقرر شد تا اعضا برای جلسات آتی ارتباط این نوع امنیت را با رشته خود تحلیل کرده و برای انجام مطالعات راهبردی بعدی به اشتراک گزارند.

در ادامه بر انجام اقدامات راهبردی با هدف ارتقا سطح کیفی تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی، در حوزه امنیت غذایی بحث شد و مقرر شد تا با بررسی تحقیقات خارجی و نمونه های اثر گذار داخلی برنامه‌ای مطلوب برای تحقیقات بعدی در دستور کار قرار گیرد.

امنیت غذایی دغدغه اصلی در برنامه‌ریزی‌های کشور به ویژه وزارت جهاد کشاورزی و همچنین وزارت صمت است و در این راستا تلاش شده است تا ارتباط دانشگاه با ساختار دولت برای انجام تحقیقاتی عملیاتی از طریق دفتر ارتباط با صنعت پیگیری شود.

اعضا گروه بر همگرایی مطلوب رشته‌های مختلف دانشگاهی و مساله امنیت غذایی تاکید دارند و از این رو مقرر شد برای ملاقات آتی این چهارچوب توسط هر یک از اعضا طراحی و اقدامات لازم روی آن صورت گیرد.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: