اطلاعیه جدید

جستجو

مهمترین خبرها

همایش جوانی جمعیت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

صفحه اصلی
همایش جوانی جمعیت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
  • 0 بازدید

 

همایش جوانی جمعیت، سه شنبه 12 تیر 1403 همزمان با روز مباهله پیامبر (ص)  در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی در این برنامه که دکتر آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، معاونان و مسئولان، برخی از اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان حضور داشتند، رئیس دانشگاه، روز مباهله را امتحانی در تاریخ بشریت خواند و به بانوانی که همه سختی ها را با عشق مادری به جان می پذیرند، تبریک و خداقوت گفت.

دکتر سید محمود آقامیری در ادامه گفت: کشورها را با پارامترهای مختلفی درجه بندی می‌کنند که یکی از آنها جمعیت است و کشورهایی که در این زمینه توانسته اند سرمایه گذاری کنند جزو جوامع پیشرو و موفق هستند. او گفت: در حالیکه جمعیت کشور هند یک برابر و نیم و چین 400 میلیون نفر افزایش یافت، کشورهایی مانند ژاپن، کره و برخی کشورهای اروپایی تقریبا رشد منفی را تجربه و با بحران پیری جمعیت مواجه شده اند.

وی افزود: خوشبختانه یکی از بیشترین کشورهای دارنده جمعیت جوان، کشور ماست که در حدود 30 میلیون جوان زیر 18 سال دارد و این فاکتور خیلی مهم است؛ مسئولان با تاسی از فرمان رهبری باید در حوزه جوانی جمعیت ، ریرساختهای لازم را مهیا کنند. به کسانی که در این مسیر پیام رهبری را دریافت و به آن عمل کردند، خداقوت و تبریک می‌گویم.

در پایان دکتر آقامیری ابراز امیدواری کرد که با گشایش اقتصادی در خانواده ها،  سال آینده جمعیت حاضر در این جشن دو برابر شود.

دکتر عبدخدایی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان نیز در ادامه به مناسبت روز مباهله به حدیث کساء و روایتی از آیه تطهیر آنجا که امام حسن و امام حسین (ع) وارد منزل می شوند و حضرت زهرا(س) می گوید:« و علیک السلام یا ولدی و یا قره عینی و ثمره فوادی» اشاره و گفت: هر کدام از این عبارت ها، حدیث مفصلی دارد و من به عبارت انتهایی اشاره می کنم: «ثمره فوادی» یعنی میوه قلب من. ثمره حالت های روانی و درونی ماست. اگر بتوانیم حالات درونی‌مان را آرام کنیم قطعا فرزندان نیز متاثر از آن حالات خواهند بود.

 او گفت: قبل از اینکه در تربیت فرزندان مان بکوشیم در حالات درونی مان کار کنیم.

در همایش جوانی جمعیت از اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویانی که در یک سال اخیر صاحب فرزند شده اند، با اهداء هدیه تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدیدترین خبرها

دسته‌بندیهای خبرها

تقویم آموزشی دانشگاه

فیلم‌ها و اینفوگرافی‌ها

رویدادها