صفحه اصلی
دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، رتبه سوم مسابقه معماری اِلِمان و کتیبه نمای ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف را کسب نمودند.
  • 8 بازدید

«آسمانه شریف» طراحی شده توسط دو تن از اعضای هیات علمی گروه معماری، دکتر حسین پورمهدی قائم‌‌مقامی و دکتر آزاده خاکی‌قصر، موفق به دریافت رتبه سوم در مسابقه معماری محدود دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده در تاریخ 20 تیرماه 1403 شد.
آسمانه‌شریف، کوشیده الفتی میان دیوار و زمین و آسمان در عرصه مجاور ورودی کتابخانه ایجاد نماید و بخشهای فوقانی دیوار پله را که کمتر در دید ناظر رویت‎پذیر بودند، از طریق امکان قاب‌کردن و تشویقِ به درنگ، دیدنی‌تر کند. همچنین برخی سطوح کتیبه در قسمت میانی مایل به پایین را جلوه می‌بخشد و بر آنها تاکید دارد. آسمانه‌شریف از اینکه در جبهه آفتابروی ساختمان کتابخانه قرار گرفته بهره برده و این بزم را با لایه طبیعی ورود و حضور سایه‌های پویای سرو تجریدی که نمادی برای درخت دانش و نوعی دانش باغ است در طول روز قوام می‌بخشد. در لایه عمیقِ زیرین، اعم‌بودنِ اجتماع‌پذیری بر رویت‌پذیری این مکان، بحث حضور کاربران و فعالیتهای آنها را مد نظر قرار می‌دهد که رصد مقدماتی نقشه‌های رفتاری دانشجویان، در محدوده ورودی کتابخانه و جداره دیوار پله، نشان می‌دهد آسمانه‌شریف می‌تواند دیدن اطلاعات که در حال حاضر روی تابلوی نصب‌شده پای دیوار روی می‌دهد را تقویت نماید. سطح زیرین آسمانه این قابلیت را دارد که سطوح اِل‌ای‌دی منحنی روی آن نصب شوند و اطلاعات به شیوه‌ای روزآمد به مخاطبان منتقل شود.

افزودن نظرات